Zdrowe alternatywy dla cukru

Nela Radziwanowska - zarabiaj z Duolife

Zdrowe alternatywy dla cukru

 

Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez cukru. Tak naprawdę każdego dnia większość z nas, spożywa jego ogromne ilości. Nawet jeśli nie dosypujemy cukru do kawy czy też do herbaty, mamy go w posiłkach. Cukier jest dosypywany praktycznie wszędzie. Do naszych przypraw, do dań gotowych, do płatków śniadaniowych itp. Trudno zatem go wyeliminować ze swojej diety całkowicie. Możemy jednak starać się w domowych wypiekach i podczas przygotowywania różnych dań, korzystać ze zdrowszych alternatyw dla cukru. Dzięki temu nie tylko nasze ciało będzie w lepszej kondycji, ale i my będziemy mieć świadomość tego, iż prowadzimy zdrowszy tryb życia.

 

Ksylitol

Jedną ze zdrowych alternatyw dla standardowego białego cukru, może być dla nas ksylitol. Obecnie jest on dość łatwo dostępny w różnego rodzaju marketach. Jego cena jest oczywiście wyższa niż cukru białego, ale wiąże się ona ze zdecydowanie wyższą jakością. Ksylitol przede wszystkim zawiera aż o 40% mniej kalorii, niż cukier biały. Jest on zatem rewelacyjnym zamiennikiem dla osób, którym zależy na zgubieniu kilku nadprogramowych kilogramów. Poza tym posiada również niski indeks glikemiczny. To interesuje oczywiście przede wszystkim cukrzyków, którzy mogą ksylitolu używać bezpiecznie w swojej kuchni. Choć ksylitol ma słodki smak, zapobiega próchnicy i ma bardzo dobry wpływ na szkliwo zębów. Pozyskuje się go natomiast z kory brzozy.

 

Stewia

Innym doskonałym wyborem do zastąpienia cukru białego, jest natomiast stewia. Nie dostarcza ona do organizmu żadnych kalorii. Z tego też względu bardzo często stosują ją w swoich domach osoby szczególnie dbające o wagę. Kaloryczność zwykłego białego cukru jest bowiem bardzo wysoka i jeśli pragniemy zadbać o ujemny bilans kaloryczny do zgubienia zbędnych kilogramów, wówczas zdecydowanie warto pomyśleć o stewii w swojej kuchni. W stewii możemy znaleźć cenną dla naszego organizmu witaminę C. Poza tym jest ona również źródłem witamin z grupy B. Nie wpływa na poziom insuliny oraz obniża ciśnienie krwi. Podobnie jak i ksylitol, może również skutecznie chronić nas przed próchnicą zębów. Dostarcza także do naszego organizmu żelaza, potasu, wapnia, magnezu oraz cynku. Ponadto stewia wykazuje również działanie antyoksydacyjne, ponieważ obecne są w niej związki fenolowe. Wykazuje również działanie grzybobójcze, bakteriobójcze oraz przeciwzapalne. Jak widać stewia prócz niedostarczania kalorii do organizmu i słodkości, posiada również szereg innych zalet. To wszystko natomiast sprawia, że jest ona coraz chętniej wykorzystywana w kuchni. Obecnie można zakupić ją bez trudu w większych marketach.

Cukier biały jest łatwo dostępny. W porównaniu do innych cukrów jest on również bardzo tani. To wszystko sprawia, że praktycznie każdy Polak w swoim domu ten właśnie cukier posiada. Warto jednak zastanowić się nad stosowanie alternatywnych słodzików i cukrów przykładowo w wypiekach. Mogą być one dla nas dużo zdrowsze i pomóc w zgubieniu zbędnych kilogramów. Poza tym są przede wszystkim bezpiecznymi alternatywami dla naszego organizmu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *