Sport to zdrowie 

Nela Radziwanowska - zarabiaj z Duolife

Sport to zdrowie 

sport to zdrowie

Obecna izolacja we własnych domach niestety oddziałuje negatywnie na naszą psychikę oraz na nasze ciało. Przesiadujemy cały dzień na kanapie i nie mamy zbyt dużo ruchu. Pora to zmienić. Aktywność fizyczna nie jest zabroniona. Możemy odbywać nawet profesjonalne treningi w swoich domach, tak jak to robią zawodowi sportowcy.

 

Zacznijmy od planu

Przechadzki od kanapy do lodówki nie są spacerem. Co więcej, za każdym razem sięgamy po jakąś przekąskę. W takich warunkach nietrudno o dodatkowe kilogramy. Aby do tego nie dopuścić zacznijmy się ruszać. Pamiętajmy, że sport to zdrowie, a ruch i świeże powietrze zwiększają naszą odporność. Musimy przyznać, że troszkę rozleniwiliśmy się podczas tej, narodowej kwarantanny. W związku z tym patrzymy tylko na stojący obok nas w salonie rowerek stacjonarny i nie mamy ochoty nawet przez pięć minut pojeździć. Aby się zmotywować powinniśmy napisać sobie plan. Możemy stworzyć plan ćwiczeń autorski czy też skorzystać z gotowych planów treningowych, które znajdziemy w sieci. Aktywność fizyczną powinniśmy uprawiać przynajmniej trzy razy w tygodniu. Gdy nie jesteśmy zawodowymi sportowcami to zacznijmy od lekkich treningów. Świetny jest pilates czy też rozciąganie. W sieci znajdziemy mnóstwo treningów prowadzonych przez profesjonalistów w tej dziedzinie.

Gdy nabierzemy już troszkę wprawy, to możemy w rozkład ćwiczeń wprowadzić trening siłowy czy też tabatę. Co ciekawe do treningu siłowego nie potrzebujemy wcale profesjonalnego sprzętu. Za matę może nam posłużyć ręcznik lub koc, a za ciężarki butelki plastikowe napełnione wodą lub piaskiem. Przyda się także narożnik kanapy do robienia pompek czy też krzesło do robienia solidnych przysiadów. To wszystko każdy ma w swoim domu. Nie znajdziemy żadnych wymówek. Podczas treningu w domu warto przewietrzyć całe mieszkanie. Dotlenimy się oraz trening będzie przyjemniejszy. Gdy na dworze nie jest zbyt zimno możemy jak najbardziej ćwiczyć przy otwartym oknie czy też balkonie.

Domową kwarantannę możemy także potraktować jako okres, w którym zrzucimy nieco kilogramów. Mamy teraz więcej czasu nie tylko na ćwiczenia fizyczne, ale także na gotowanie zdrowych posiłków. Dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną gwarantuje sukces.

 

Nie bójmy się treningu na świeżym powietrzu

Nie powinniśmy się także obawiać treningów na świeżym powietrzu. Mamy obowiązek zasłaniania buzi i nosa. Nie jest to jednak żadne wytłumaczenie. W bawełnianej maseczce czy też w kominie śmiało możemy biegać, czy też uprawiać nordic walking. Można połączyć trening domowy z treningiem na świeżym powietrzu, w zależności od pogody.

Gdy mamy działkę lub przydomowy ogródek możemy wykonywać na dworze także ćwiczenia siłowe czy też inne ćwiczenia na macie. Trening na świeżym powietrzu to jest to czego nasz organizm potrzebuje na co dzień, a co dopiero podczas tak długiej izolacji. Zwiększymy swoją odporność aktywnością fizyczną oraz zdrowym jedzeniem i nie damy się koronawirusowi. Przetrwamy to!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *