Przepis na sukces w MLM- przedstawiam Ci jak to działa

Nela Radziwanowska - zarabiaj z Duolife

Przepis na sukces w MLM- przedstawiam Ci jak to działa

MLM jest to skrót od multi-level marketing, czyli marketing sieciowy/wielopoziomowy. Z ekonomicznego punktu widzenia, jest to strategia marketingowa polegająca na docieraniu do klientów za pomocą bezpośrednich dystrybutorów danej marki z pominięciem sklepów. Firmy trudniące się MLM nie posiadają własnych reklam czy miejsc w sieci, ponieważ ich sprzedawcy promują samodzielnie produkty, docierając do jak największej liczby osób, a niewykorzystane finanse na marketing, trafiają do dystrybutorów produktów. Praca na zasadach MLM daje wiele możliwości, firma może być promowana lokalnie, a także na większą skalę. Wszystko uzależnione jest od danego sprzedawcy i liczby kontaktów, jaką posiada.

 

Jak zacząć pracę w MLM?

Początki zawsze są trudne, nawet w branżach, które mają wzięcie i są popularne. Czasami rzucamy się na coś, nie do końca będąc świadomymi z czym to się je i jak robić to prawidłowo. W MLM często funkcjonują motywacyjne hasła rzucane przez naszych zwierzchników, jednak będąc zielonym w temacie, same marzenia i chęci nie wystarczą. Network marketing to czasami twardy orzech do zgryzienia.

 

1. Metoda SMART

Ważne są cele, które sobie należy precyzyjnie wyznaczyć. MLM opiera się na metodzie SMART, której litery są skrótami od słów:

  • S-Sprecyzowany,
  • M-Mierzalny,
  • A-Atrakcyjny,
  • R-Realny,
  • T-Terminowy.

Na początek należy skupić się na celu, ponieważ motywuje on do dalszych działań w sferze MLM.

 

2. Zbuduj listę kontaktów

Jak już wspomniano na początku, biznes MLM opiera się na relacjach międzyludzkich i kontaktach, jakie posiadamy oraz jakie potrafimy zdobyć. Należy przeanalizować każdą osobę, jaką znamy, mamy w znajomych na Facebooku, obserwujemy na Instagramie czy kontaktujemy się z nią w inny sposób. Znane osoby bardzo często z chęcią pomogą nam w realizacji określonych celów, a także podpowiedzą jakich znajomych można dodatkowo dodać do listy kontaktów. Kolejno, stworzoną listę należy przeanalizować pod kątem potrzeb, działalności zawodowej, ambicji wybranych osób. Gdy wybierzemy osoby, należy zaprosić je na spotkanie dotyczące network marketingu. Spotkania realizowane w cztery oczy są dużo bardziej profesjonalne i upraszczają przepływ informacji pomiędzy zainteresowanymi.

 

3. Przedstaw możliwości związane z MLM

Po umówieniu spotkania należy na nim przedstawić produkty danej firmy. Produkt należy przedstawić tak, aby potencjalny klient nie czuł się przytłoczony informacjami, ani do niczego namawiany. Sprawa powinna zostać jasno zaprezentowana na samym wstępie. Kolejno należy omówić nie tylko produkty, ale również samą firmę, jej działalność na rynku i strategie marketingowe. Poleca się opowiadanie prostych historii i pokaz strategii przez różnego rodzaju schematy. Po zakończeniu prezentacji pozwolić na zadawanie pytań i dać czas wybranym osobom na zastanowienie się.

Pokrótce, tak wygląda podstawowy, krótki plan wdrożenia partnerów do sieci MLM. Gdy partnerzy zostaną pozyskani, a lista kontaktów rozbudowana na horyzoncie pojawia się możliwość osiągania wyższych, długoterminowych celów oraz ciągłe pięcie się do góry po drabinie network marketingu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *