Dieta dla zdrowia i urody

Nela Radziwanowska - zarabiaj z Duolife

Dieta dla zdrowia i urody

 

Dobrze skomponowana, zbilansowana dieta ma równie duży (jeśli nie większy) wpływ na stan skóry, co profesjonalne kosmetyki. Jeśli więc szukasz sposobu na poprawę wyglądu cery, zwiększenie jędrności i napięcia skóry, spróbuj zawrzeć w swojej diecie jak najwięcej produktów bogatych w niektóre witaminy i minerały.

 

Witaminy A i E – naturalna suplementacja

Dla utrzymania pięknego wyglądu cery potrzebna jest przede wszystkim witamina A.  Możemy znaleźć ją w jajach i wątróbce. Źródłem witaminy A są też produkty z beta-karotenem, który ulega przemianie w tą witaminę. Beta-karoten znajdziemy przede wszystkim w żółtych, pomarańczowych i ciemnozielonych warzywach i owocach – uzupełnij więc swoje posiłki o paprykę, marchew, dynię, szpinak, brokuły i morele.

Na stan cery wpływa również witamina E – jej obecność w diecie przywraca zmęczonej skórze blask, ożywia ją. Zawierają ją wzbogacane margaryny, ale jeszcze lepiej sięgnąć po zarodki pszenne, pestki owoców i orzechy, które można dodawać np. do sałatek.

W walce z niedoskonałościami skóry takimi jak trądzik pomagają witaminy z grupy B. Znajdziesz je w produktach zbożowych, orzechach, bananach, nasionach. Jeśli walczysz o gładką skórę powinnaś unikać za to ostrych przypraw, słodyczy i używek.


Sposoby na długie i gęste pukle

Piękne włosy zapewnia stała obecność w diecie białka i witamin, nie warto jest więc gwałtownie się odchudzać, bo odbije się to na ich stanie.  Brak witamin i mikroelementów sprawia z kolei, że włosy stają się matowe. O ich kondycję można zadbać jedząc ryby, owoce morza, mleko i drożdże. Bardzo korzystna jest też soja, z pełnym zestawem mikroelementów.

Wzmacniająco na włosy działa obecność w diecie cebuli i kiszonej kapusty, a ulubionym śniadaniem każdej włosomaniaczki powinna stać się smakowita mieszanka płatków zbożowych z rodzynkami, suszonymi owocami, orzechami, sokiem z cytryny i miodem. Dietę dla pięknych włosów można dodatkowo  wzbogacić, pijąc herbatki ze skrzypu i pokrzywy. Nie są one zbyt dobre w smaku, ale można słodzić je miodem, dodawać do nich syropu malinowego, albo… wypić duszkiem po ostudzeniu. 

 

Krzem i siarka na mocne paznokcie


Cienkim, rozdwajającym się paznokciom brakuje krzemu i siarki. Aby je wzmocnić, można codziennie przez okres około pół roku zjadać dwie łyżeczki żelatyny, np. dodając ją do jogurtu, sera, dżemu, zup. Warto jeść też galaretki. Ostatecznie można sięgnąć po skrzyp w tabletkach lub herbatkach, najlepiej jednak wybierać surowiec pochodzenia ekologicznego.


Zarówno na skórę, jak i na włosy i paznokcie pomoże napój warzywny, który możemy łatwo zrobić sami w domu, nawet jeśli nie mamy wyciskarki. Wystarczy, że do garnka wrzucimy pietruszkę, seler, marchew, pory, cebulę i trochę startej kapusty. Warzywa należy w garnku ubić, lekko posolić i zalać wodą, na tyle by je przykryła. Następnie odstawić do lodówki na 12 godzin, po czym odcisnąć warzywa i przelać płyn do butelek. Sok należy wypić w ciągu doby, a najlepiej pić go rano, na czczo, co bardzo pobudza do życia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *