Aktywność fizyczna i jej wpływ na nasze zdrowie

Nela Radziwanowska - zarabiaj z Duolife

Aktywność fizyczna i jej wpływ na nasze zdrowie

Bycie aktywnym fizycznie, w dzisiejszym świecie zdecydowanie nie jest prostym zadaniem. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że obecnie duża liczba osób posiada pracę siedzącą. Wykonujemy ją przed komputerem, zatem przez połowę naszego dnia nie mamy praktycznie żadnej aktywności. Natomiast później gdy już kończymy naszą pracę, zazwyczaj również nie chce nam się iść pobiegać czy też na siłownię. Zwyczajnie nie mamy na to siły, myślimy tylko i wyłącznie o odpoczynku. Czy takie podejście do życia może mieć wpływ na nasze zdrowie? Zdecydowanie tak.

 

Ruch to zdrowie

Brak ruchu sprawia, że jesteśmy narażeni na rozwój różnego rodzaju chorób. Nie chodzi tutaj jednak tylko i wyłącznie o choroby dotyczące naszego kręgosłupa czy też naszych stawów. W takiej sytuacji niestety bardzo często rozwijają się w nas choroby dotyczące całego organizmu, przykładowo dotyczące serca. Niestety brak ruchu ma wpływ na wszystkie narządy. Właśnie ze względu na zbyt małą dawką ruchu w naszym życiu codziennym, bardzo często zapadamy na różnego rodzaju choroby. Gdy staram się chociaż 30 minut dziennie poświęcić na jakąś aktywność, wówczas możemy ustrzec się przed najróżniejszymi chorobami i dolegliwościami.

 

Spacer, bieg, siłowania

Jak jednak zmotywować się do aktywności fizycznej i jaka ta aktywność powinna być? Nie mamy oczywiście odgórnie narzucone, jakie ćwiczenia konkretnie powinniśmy wykonywać. Panuje pod tym względem naprawdę dość duża dowolność. Dobrze jest zdecydować się na taki sport, który będzie dawał nam radość i wiązał się z przyjemnością. Jeśli bowiem zdecydujemy się na coś co przychodzi nam z trudem i jest dla nas swego rodzaju wyrzeczeniem, wówczas zapewne dość szybko się poddamy i wrócimy do naszych starych nawyków. Możemy zatem zamiast biegania, którego wiele osób nie lubi, po prostu wybrać się na 30 minutowy spacer. Ktoś może jednak zadać sobie pytanie, czy taki spacer w ogóle ma sens? Czy ma on realny wpływ na moje ciało? Otóż tak. Podczas takiego 30 minutowego szybszego spacer, spalamy około 100 kcal. W ciągu miesiąca, jeśli każdego dnia zdecydujemy się na taką aktywność, jest to już 3000 tysiące kcal. To natomiast przekłada się na aż 5 kg tkanki tłuszczowej, której nie powinniśmy mieć zbyt dużo w naszym organizmie, która nas obciąża i obciąża również nasze narządy. Także nawet taka dość skromna i standardowa aktywność, może okazać się dla nas bardzo dobrym rozwiązaniem.

Jeśli nie odpowiadają nam spacer, możemy zapisać się na siłownię. Możemy także jeździć na rowerze, wykonywać proste ćwiczenia w naszym zaciszu domowym. Jest naprawdę wiele możliwości w tym zakresie, z których możemy w pełni korzystać. Każda aktywność, nawet ta mniejsza objętościowo jeśli chodzi o czas, jest na wagę złota. Jeśli nie jesteśmy w stanie poświęcić na spacer 30 minut, to przeznaczmy na niego chociaż 10. To dużo mniej, ale każdy ruch ma tak naprawdę ogromne znaczenie. Jeśli go w ogóle nie mamy, wówczas nawet takie drobne zmiany sprawią, że szybko zauważymy różnicę. Będziemy w lepszej kondycji, a nasze ciało nam za to podziękuje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *